هفته های بارداری

هفته هفتم بارداری

هفته هفتم بارداری
Rate this post

در هفته هفتم بارداری شما در ماه دوم قرار گرفته اید و نشانه های بارداری بیش از پیش خود را نمایان می سازند. تهوع صبحگاهی، خستگی و تکرر ادرار از جمله نشانه های هفته هفتم بارداری میباشد. از طرفی ممکن است تغییرات هورمونی، سبب افزایش ترشحات و تغییرات دهانه رحم شده و افزایش گردش خون نیز سبب درخشان تر شدن پوست مادر میگردد؛ زیرا برخی از هورمون های بارداری، پوست را چرب و براق می کند.

به دلیل شل شدن ماهیچه ها، سرعت حرکت روده کند می شود و احتمال نفخ و یبوست در هفته هفتم بارداری افزایش می یابد. بویایی نیز در این هفته مانند هفته‌های گذشته بارداری همچنان بالاست که این خود به نوعی می تواند تهوع صبحگاهی را تشدید نماید. البته برخی از خانم ها در کنار حالت تهوع و استفراغ، افزایش ترشح بزاق دهان را نیز دارند. در هفته هفتم حاملگی وجود ویار یا تنفر غذایی نیز امری عادی بوده و ممکن است پیش بیاید.

علائم سقط جنین در هفته هفتم بارداری

در این بازه زمانی اندازه جنین حدود یک سانتیمتر و به اندازه یک حبه انگور کوچک است. اما هفته هفتم نیز احتمال سقط جنین بالاست. پس اگر علائم مشکوکی را دیدید، حتما به پزشک مراجعه کنید. به عنوان مثال دردهای غیر طبیعی در ناحیه لگن، کمر، زیر شکم و یا خونریزی های شدید، جزء این علائم می باشند. همچنین در صورت خروج مایعات یا بافت از واژن نیز باید به پزشک اطلاع دهید.

علائم بارداری پسر در هفته هفتم بارداری

گرچه تشخیص قطعی جنسیت فرزند باید از طریق سونوگرافی انجام شود؛ اما به اعتقاد برخی افراد در صورتی که در هفته هفتم بارداری، مادر با علائم زیر روبرو باشد؛ احتمال اینکه جنین پسر باشد بیشتر است:

_در صورتی که ضربان قلب جنین از ۱۴۰ ضربه در دقیقه کمتر باشد، به احتمال زیاد نشانه بارداری پسر است.

_از دیگر علائم بارداری پسر که در هفته هفتم به بعد ظهور می کند، به وجود آمدن آکنه و جوش است. البته ظهور جوش و آکنه جزء علائم بارداری دختر نیز هست اما اکثر افراد این موضوع را به جنین پسر نسبت میدهند.

_مادرانی که جنین پسر در رحم خود دارند، در هفته هفتم بارداری به بعد تمایل زیادی به خوردن غذاهای ترش و یا شور دارند.

_یک عامل دیگری که مربوط به بارداری پسر است، تغییر شخصیت مادر به سمت تهاجمی‌تر بودن و جسورانه بودن است؛ زیرا افزایش سطح تستسترون موجب تغییر جنبه‌های رفتاری مادر می‌گردد.

عوامل دیگری مانند افزایش رشد موی سر، خوابیدن به پهلوی چپ، خشک شدن و پوسته پوسته شدن دست‌ها، تیره شدن رنگ ادرار، افزایش وزن و افزایش سایز سینه، سرد بودن پاها، قوی تر شدن نبض دست راست مادر، همگی جزء علائم بارداری پسر می باشند.

شکل جنین در هفته هفتم

نتیجه گیری

در این بخش به بررسی وضعیت مادر و جنین در هفته هفتم بارداری پرداختیم. هر چند که در این بازه زمانی به احتمال زیاد ظاهر مادر تغییر خاصی نداشته است و تنها نشانه های بارداری از دست دادن پریود باشد؛ اما معمولاً بسیاری از زنان در هفته هفتم متوجه بارداری خود شدند. پس باید به خوبی از خود مراقبت نمایند.

سوالات متداول

۱_داشتن دل درد در هفته هفتم بارداری نشانه چیست؟

در این زمان مقداری دل درد خفیف طبیعی است؛ زیرا با توجه به رشد جنین در رحم، اندکی فشار به شکم وارد می‌شود. اما در صورت شدید شدن دل دردتان، ممکن است اتفاقی مانند سقط جنین برایتان به وجود آمده باشد که باید فوراً به پزشک مراجعه نمایید.

۲_آیا تکرر ادرار از نشانه های هفته هفتم حاملگی است؟

بله، در این بازه زمانی افزایش گردش خون موجب بیشتر شدن فعالیت کلیه ها شده و میزان تولید ادرار افزایش پیدا می‌کند. همچنین شخص دچار تکرر ادرار می گردد. پس سعی کنید در این دوره بیشتر آب مصرف کنید.

۳_برای بهبود یبوست در هفته هفتم بارداری چکارکنیم؟

مصرف آب و مواد فیبردار را افزایش داده و موادی نظیر عدس، سبزیجات، میوه، گندم، برنج قهوه ای و… را در برنامه غذایی خود جای دهید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *